De zon lacht ons toe!

23 juli 2012 - Bratislava, Slowakije

Amper 50 km verderop lacht de zon ons al toe. Als we 78 km van Wenen uitstappen voor de camping blijkt het een stuk warmer en strakblauw. Een goede keuze dus. Jammergenoeg is de receptie in middagrust, dus we rijden eerst even naar de TESCO voor lunch en andere inkopen. De supermarkt blijkt op 500 meter van de camping te zijn, lekker handig en 24 uur per dag open! En wat zijn de groenten en fruit hier belachelijk goedkoop! VAn alles koop je  voor 20 a 40 cent per kilo! Een heerlijke watermeloen om even bij te tanken in de warmte laadt ons weer op.

Rachel

Aangezien het weer er de aankomende dagen vrij gunstig uitziet, hebben we besloten 3 nachten in Bratislava te blijven. Er is een groot zwemmeer rond de camping en tal van sportactiviteiten. Wat ook een pluspuntje is, dat de megagrote supermarkt op 500 meter loopafstand ligt. Hier heb je alle luxe dingen op het gebied van eten en drinken onder één dak. Zelfs hebben wij er producten gezien die je in Holland slechts kunt dromen, laat staan tegenkomen in een supermarkt.

Zoals vrijwel voorspelbaar komen er een hoop mensen ons busje bewonderen, foto's maken etc. Als we voor elke foto die er van ons busje gemaakt is 50 cent zouden krijgen, konden we een leuk vakantietripje maken, naast hetgene wat we nu allemaal meemaken.

Maandagavond samen met een stel wat muziek gemaakt. Zouden we het deze keer hippies noemen. Een stel op een fiets met fietskarretje. Walter had een gitaar en djembé bij zich. Toen ik al wat gitaar aan het spelen was, vonden zij het leuk en kwamen bij ons zitten om wat te jammen. Hij op djembé en ik op gitaar. Rachel had gezorgd voor wat sfeerverlichting. De vriendin van Walter, Ilonka, vond het ook erg leuk. Toen ik ineens een mantra begon te spelen en te zingen, kwamen we helemaal los. Hare Krishna, Hare Rama... Walter had een meditatieboekje bij zich waar een hoop liederen met akkoorden in gedrukt stonden. Met name gewijd aan de goden Shiva, Hare Krishna, Govinda, Gopala. Andere campinggasten hadden vast gedacht dat we een meditatiebijeenkomst aan het organiseren waren. Walter en Ilonka gingen trouwens naar een freeminded hippy bijeenkomst ergens in Slowakije, Rainbow Gathering.

Romke