Zomer in Duitsland?

16 juli 2017 - Bremerhaven, Duitsland

Het lijkt er nog niet echt op. We zitten binnen naar de regen te luisteren op een vrij oninspirerende plek in Bremerhaven. We hebben besloten geen grote stukken op een dag te rijden, dus dan strand je na zo'n 160 km in Bremerhaven. Om wat geld te besparen voor een camperplaats gekozen ipv een camping. Al betaal je hier nog 10 euro exclusief stroom en douche. Op een camping betaal je toch al gauw het dubbele. We staan in de haven met uitzicht op vele moderne schepen en een grijze regenachtige lucht. Hopelijk gaat het vanavond nog wat opklaren want je schijnt hier een aardige zonsondergang te kunnen zien.
De reis is gelukkig voorspoedig gelopen. De banden zijn nog heel. We zijn precies langs de plek gereden waar we een paar jaar terug het ongeluk hebben gehad. Nog altijd een dubbel groen licht situatie. Ze leren hier ook niks helaas.
In de haven was vandaag een typisch Duitse markt met Hollandse haring. Toevallig stond er ook een kraam met kookspullen. We waren namelijk onze kaasschaaf vergeten en hadden wel een heel stuk kaas mee. Zelfs Duitsers verkopen die dingen!
Het plan is om morgen richting de pont te gaan. Hopelijk is de lucht tegen die tijd iets blauwer, dat is wel zo leuk op het water.

1. Chaja en Martin:
    17 juli 2017
    We vinden het leuk te horen hoe het jullie vergaat.
    Went Noam al aan zijn bed?
    Het mooie weer komt er aan.Kopenhagen 20 graden las ik.