Een update uit Hoogezand

6 augustus 2016 - Hoogezand, Nederland

De laatste weken waren en zijn nog steeds vermoeiend, leuk en soms wat minder leuk, mooi, verrassend, onvoorspelbaar en onvervangbaar.
Op 21 juni kwam onze Noam deze wereld begroeten met 3600 gram en 53 cm. Het was volle maan, de langste dag van het jaar, het begin van de zomer en het begin van een nieuw tijdperk. Eentje van weinig slaap, poepjes, plasjes, badjes, voedingen en weinig tijd voor jezelf.
De tijd van het jaar waar we normaal altijd zo dol op zijn, werd lichtelijk veracht, want waarom waarom is het zo heet? Met een pasgeboren baby is 20 graden ideaal, maar 30 lichtelijk vervelend. Vooral als je slaapkamertemperatuur de 35 graden aan tikt. Beneden de ventilator aan het bevroren flessen water ervoor, maakte het net te doen.
Gelukkig is het nu met 20-23 graden een stuk beter uit te houden!

Back to Daytripper:

In de weken voor Noams geboorte heeft Romke druk gewerkt aan een derde stoel. Vele discussies gingen hieraan vooraf. Waar moet de stoel? Bestaat er een originele stoel? Moet hij in het midden? Of juist achterin? Mag dat wel? Is het wel veilig? Kunnen we zelf wat knutselen? Hoe moet dat met gordels?
Uiteindelijk is het toch een stoel in het midden geworden, voorin. Romke heeft zelf een frame gelast en de stoel is een bootstoeltje geworden dat we maanden eerder al bij de Bauhaus zagen staan.
Art Carnivale was onze eerste bestemming. Dat stond al maanden in de planning. Ook omdat ik daar mijn verjaardagscadeau mocht uitzoeken.
Omdat de maxicosi alleen met een driepuntsgordel kan worden bevestigd werd ik naar de derde stoel gedegradeerd. Hmm je kan er als volwassene geen uren op zitten, maar zo'n klein ritje was te doen. Noam lag lekker te snurken. Volgend jaar als hij uit de maxicosi is gegroeid en we een normaal stoeltje moeten gebruiken kan die in het midden met spanbanden worden vastgemaakt.
Uiteindelijk een mooie nieuwe harembroek en een super comfi warm vest geworden :) Noam heeft voornamelijk geslapen en heeft zich heel lief gedragen toen Michael even tien minuutjes mocht oppassen. Michael had de sleutelhangers van het ontwerp van Yannick van ons geboortekaartje meegenomen. Heel leuk geworden, heel mooi gemaakt :)

De leren jas van Romkes opa die al maanden over de motorkap heen lag is ook verknipt en vermaakt. Een mooie nieuwe bestemming!