Thuishaven Cuijk

25 juli 2011 - Cuijk, Nederland

Romke schrijft:

Onze planning is iets veranderd. We gaan m'n ouders bezoeken en natuurlijk m'n neefje, m'n pasgeboren oomzeggertje Jack. Eerst even het dorp in om een klein cadeautje te kopen. Wat moet je nou voor een pasgeboren baby kopen. Zijn babykamertje staat in het teken van Nijntje. We hebben bij de Blokker in Cuijk speelgoed gekocht van Nijntje. De cassière die het ingepakt heeft was een meid waar ik ooit de babyzitter van was. Haar vader was tevens een goede vriend en buurman. Helaas te vroeg overleden. Doordat dierbaren overlijden of weggaan word ik steeds bewuster en harder. Er is geen hemel of hel, alleen maar het hier en nu. Al hoewel m'n moeder wel contact heeft met mijn overleden oma, begin ik soms wel te twijfelen. Mensen die me erg goed kennen hebben ooit eens verteld: Ron die gelooft in zichzelf en als hij dan toch ergens in moet geloven, zet hem dan aan het eind van de regenboog om de pot goud te bekijken en de waarde ervan te inventariseren en te kijken wat er van waarde overgebleven is. Als iedereen die dood gaat op een regenboog komt zitten, binnen korte tijd naar de pot goud afdaalt die onderaan de regenboog staat, denk ik dat er weinig in de pot goud zit. Wat zijn we allemaal lekker kapitalistisch ingesteld. God oh god... Ron we zijn aan het afdwalen, zegt m'n andere helft van m'n hersenpan: misschien wel onbewust. We gingen op kraamvisite, bij m'n jongere broer. Wat een lief klein schattig kereltje, zo was ik vroeger ook. En wat lijkt Jack op z'n vader. Welkom Jack op deze planeet, in deze wereld. Alsof Jezus spreekt met een Z.

's Avonds zijn we bij m'n vader en zijn Surinaams Indiase vriendin. De installatie van een multifunctionele fax-printer-kopieerapparaat. Zij hadden er eentje aangeschaft. Wie heeft er tegenwoordig niet zo'n ding. Erg toevallig had m'n moeder diezelfde dag digitale tv geïnstalleerd gekregen en weliswaar ook kennisgemaakt met internet. Is er soms iets aan de hand met de sterren? Van het ene mediaprobleem naar het andere. Televisiezenders instellen en printers installeren. Ach het is toeval. En wij hebben vakantie en we gaan dinsdag richting België.