Sfinks Mixed

29 juli 2011 - Boechout, België

We gaan naar Boehout, Sfinks festival. Een half uurtje rijden vanaf de camping waar we stonden. Een mooi weiland met touw afgebakende vakken. Bijna alleen maar Hollanders. Een mix van oldtimer kampeerbusjes en mega moderne campers. We werden welkom geheten door een overbuurvrouw, Ilona een vrouw met dreads uit Heerlen. Het kampeerterrein was voorzien van meerdere velden. Tenten en nog eens tenten stonden op een ander veld. Toiletten en douches waren er gelukkig wel. Ons darmstelsel begaf zich meteen in een happy mood. Sfinks Mixed, een festival met vooral wereldmuziek, in de breedste zin van het woord. Soft soul arabic music, santana-achtig. Harde en zachte muziek. De grote publiekstrekker was de in Ivoorkust geboren Alpha Blondy. Met zijn muziek hoopt hij op een betere wereld. Ja wie hoopt daar niet op... Zodra het volk de naam Alpha door een microfoon hoort razen komen de zakken wiet tevoorschijn, 1 en 1 is 2, in mijn ogen dan. Alpha Blondy is blowen, blowen, blowen. Ten minste als je van blowen houdt. Geef mij maar een kopje koffie met een shaggy. Daar zijn de meningen over verdeeld, maar oke.

Op de festivalcamping stonden verschillende Hanomag/Mercedes busjes. Allemaal lid van de club Nomade. Niet dat die club zo superactief is, voor onderdelen kan het makkelijk zijn. Voorlopig hebben we onderdelen genoeg. Met mijn technische achtergrond kunnen we nog 100 jaar rijden. Politiek gezien moesten we ons busje maar weg doen.