Oudste plaatsje van Scandinavië

22 juli 2017 - Vissenbjerg, Denemarken

'S ochtends rond kwart voor 9 stond Harm bij ons voor de bus. Hij was een paar dagen op Rømø geweest en kwam op de terugweg bij ons langs. Koffie gedronken en de laatste spullen ingepakt. De avond ervoor begon het te regenen en de halve nacht had het geplenst, dus de tent hadden we de vorige dag al ingepakt. Vandaag gaan we naar Denemarken. In het laatste plaatsje voor de grens nog even wat boodschappen doen, aangezien Denemarken een stuk duurder is. In Denemarken vlak over de grens even lunchen. We hebben hier veel meer bekijks lijkt het, ze zijn niet veel gewend in Denemarken. In Ribe kiezen we niet voor de traditionele camping, maar voor de goedkopere optie bij een visplas. Een soort luxe camperplaats. Een prima plek voor een redelijke prijs. Ik werd in ieder geval hartelijk begroet door de man bij de receptie. Oh je hebt nog niet genoeg kronen, geen probleem, betaal maar morgen of overmorgen of ... Helaas was het weer een regenachtige dag, dus snel de tent opgezet, deze keer aan de bus vast, en de rest van de dag wat binnen vertoefd.
De volgende dag is het wat opgeklaard en gaan we Ribe bekijken, wandelend vanaf Storkesøeen. Ribe heeft veel oude vakwerkhuizen, een plaatje om te zien. Na een mooie wandeling en wat te eten terug naar de bus om nog wat te chillen bij de bus en mensen te zien vissen.
Vanmirgen hebben we de tent weer opgebroken en zijn we naar het Vikingcenter gegaan. Een openluchtmuseum met (nog oudere) huizen uit de Vikingtijd en mensen in stijl die er soms zelfs (tijdelijk) wonen. Op de terugweg viel Noam in slaap, dus bij de receptie nog maar even een ijsje gegeten en toen ons boeltje gepakt en richting Funen gereden. Vlak na de brug boodschappen gedaan en toch besloten door te rijden. Een superdure camperplaats in de haven of een evendure camping in de middle of nowhere? Doorrijden en naar een goedkopere camperplaats bij de boer niet heel ver van Odense. Hier zijn alle fasciliteiten en we staan hier moederziel alleen. Dus alles privé, zelfs de boer zelf is er niet. Morgen tussen de buien door maar eens kijken waar het één na hoogste punt van Funen ligt.

1. Harm:
    23 juli 2017
    Waarom wil je naar het één na hoogste punt en niet naar het hoogste punt?
  2. Rachel:
    Dat is niet in de buurt
  3. Chaja en Martin:
    23 juli 2017
    Je schrijft goed, thuis wil ik ook zulke brieven ontvangen !Over jullie thuis belevenissen !Ha, Ha!
  4. Rachel:
    23 juli 2017
    Ik weet niet of die zo boeiend zijn poeh ik ben de regen hier wel zat zit geen verbetering in..