On the road again

9 juni 2014 - Nieuwediep, Nederland

Net een testrit gemaakt en de remmen lijken goed :)

We hebben een ritje gemaakt door de kleine dorpjes van Groningen en Drenthe en zijn uiteindelijk bij Nieuwediep omgekeerd. Romke vond wel dat de rem wat sponzig aanvoelde, ik kan zelf niet echt kijken of dit zo is, omdat m'n enkel nog niet helemaal normaal functioneert.

Probleem lag in ieder geval bij de remvoeringen. Die van de achterremmen waren zo versleten dat er zoveel ruimte was om te remmen en je dus de rem volledig moest indrukken om af te remmen. Gelukkig zaten op de achterkant van de donorbus dezelfde remmen als op onze bus, met betere remvoeringen, dus kon dat overgezet worden.

Hopelijk blijft het goed. Gisteravond heeft Romke de bus nog even een poetsbeurt gegeven, want hij was erg groen uitgeslagen van een jaar stilstaan. Nu komt het nog op wat kleine dingetjes aan. We willen ook graag het koelkastje inbouwen dat we vorig jaar hebben gekocht. We hebben nieuwe vloerbedekking nodig voor voorin. Misschien toch nog eens proberen de remmen beter te ontluchten, wellicht dat de rem daardoor minder sponzig wordt. Alles een beetje oppoetsen. Eventueel kijken voor grotere banden op de grote velgen. Nog wat plamuur- en schilderwerk. En waarschijnlijk nog wat technische dingetjes waar ik geen verstand van heb.