Nancy en een camping in prachtige omgeving

4 augustus 2011 - Nancy, Frankrijk

Gisteren hebben we weer eens gebarbecued, het was eindelijk mooi weer. Het weer van de afgelopen dagen was vrij wisselvallig. Van bloedheet tot stortbuien aan toe. Er is vandaag in een verderop gelegen stadje een markt. Een gezellige Franse braderie met streekproducten. We hebben wat winkeltjes en dergelijke bekeken. Ons busje had gelukkig een plekje gevonden achter de kerk. Gerardmer, daar was de markt. We hadden ook nog kaartjes die gepost moesten worden. Zelfs nog een leuk Frans soldatenjasje voor 5 euro op de kop kunnen tikken. Verder hebben we nog een kruidentuin met boerderij bezocht. Die mensen kweekten biologische en medicinale medicijnen. De prijzen waren schrikbarend hoog. Daar hebben we dus maar niks gekocht. Gelukkig was het vrije entree.

Doordat we nogal last hadden van hoogteverschillen hebben we besloten om verder te reizen. Rachel had veel last van migraine, zelf had ik ook last van duizeligheid. Schijnbaar toch door bepaalde drukverschillen hoog in de bergen.

Ondertussen zijn we in Nancy beland. Een vrij grote stad. Genoeg te zien, alleen jammer van het regenachtige weer. We hadden een gratis parkeerplaatsje, dat scheelde weer. Zo'n 20 km van Nancy een camping gevonden met een zwembad. Bij aankomst zijn we vrijwel meteen gaan zwemmen, want het was bloedheet. En al gauw begon het te regenen. 's Avonds was het droog en hebben we een flink stuk gewandeld richting het centrum van het dorpje Liverdun. Hier is weinig te beleven, afgezien van het stadje Nancy en het zwembadje op de camping. De camping ligt overigens aan de Franse Moesel. Tijdens het wandleen kwamen we een stel tegen dat wanhopig op zoek was naar een camping. Hollanders uit Twente die ons in het Frans aanspraken. Twee vrouwen met twee honden in een Fiat camperbusje. Ze waren helemaal weg van ons busje. Eén van hen had vroeger ook in zo'n soortgelijk busje gereden. Mogen we een foto maken? Natuurlijk waarom niet. Op de camping kunnen we in ieder geval zwemmen en genieten van een warme douche. De was moest ook gedaan worden. Onderbroeken, sokken, handdoeken et cetera. Het drogen van de was geeft nogal een probleem. Heb je net de was aan de waslijn hangen komt er een enorme stortbui. Soms een klein regenbuitje dan weer een enorm brandende zonnestraal. Vreemd weer...