Mechelen

27 juli 2011 - Mechelen, België

Vandaag gaan we met ons busje naar het stadje Mechelen. Het grote nadeel was het parkeerbeleid, 3 euro voor 2 uur parkeren. Een leuke stad om eens te bezoeken, houd alleen de tijd in de gaten, inclusief teruglopen naar de parkeermeter, om 3 euro aan te vullen.

We waren op zoek naar een museum wat in een boek omschreven stond, museum over de holocaust/deportatie. Na enige tijd rondgedwaald te hebben in de straat waar het museum zou moeten staan zagen we een groot bord staan, verbouwingsplan. Er werd een nieuw museum gebouwd, opening zou ergens in 2012 plaatsvinden.

Op zoek naar de bus. Onderweg een supermarkt opsporen. Terug naar de wc-loze camping.

Onze verrekijker heeft ook nog dienst gedaan. Tussen de gordijntjes door gluren naar de buren. Wie zijn het, zien zij er betrouwbaar uit. Verderop gelegen stond een oude Mercedes bus met een Nederlands kenteken. We hadden de twijfels of het nou wel of niet een homopaar zou zijn. Zelf dacht ik dat het een vrouw zou zijn, ze had een meisjeskont van een 14-jarig anorexia-nervosa meisje. Rachel wist zeker dat het een man was. Er waren geen bobbels te vinden aan de voorkant.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade