Het lijkt wel herfst..

16 juli 2012 - Karlovy Vary, Tsjechië

Voordat we onze reis voortzetten eerst even olie checken en indien nodig olie bijvullen. ond de 600 km betekent toch wel een litertje olie erbij. Volgens het originele boekje mag de bus bij 1000 km wel een half litertje olie slurpen. Alleen een kwestie van goed bijhouden. Wat ons nogal dwars zat was hoe het gesteld was met onze versnellingsbak. Die had een enorme klap gehad van het heuveltje waar hij vanaf geduwd was. Toen we een klein testritje op de camping hadden gemaakt leek het aardig goed. Er was naast de camping een saunacentrum wat helaas 2 uur later dan verwacht pas open zou gaan. Wij hadden gee nzin om te gaan wachten en alvast een andere camping opgezocht. Ergens in Tsjechië.

Na zo'n 1,5 uur tot 2 uur rijden kwamen we in Karlovy Vary terecht. Onze navigatie had ons dwars door de stad geleid. Het stond dus verkeerd omschreven in een ANWB campinggids. Rachel had opnieuw de postcode ingevoerd en gelukkig kwamen we op de juiste bestemming.

De koppeling begon te haperen en de remmen waren loeiheet. Voornamelijk rechtsachter. Daar had ik een maand hiervoor de remcilinder van vervangen. Die remde dus het beste. En remmen had je echt veel nodig in de bergen. Soms reden we 80 en soms konden en durfden we niet harder dan 50.

Eenmaal op de camping een plaatsje uitzoeken, wat informatie opvragen over wat er zoal te doen is. 's Middags eerst de koppeling maar even ontlucht en een beetje opgeruimd. Er was goede wasgelegenheid op een grasveld met een enkele boom. Slecht weer. Een beetje zon met heel veel regen. De poncho's en paraplu kwamen goed van pas. Met een dikke trui en een wollen muts op is het net uit te houden. Rond de 14 graden. En dat halverwege juli, hartje zomer.

Vlakbij de camping is een busstation en we kunnen voor 16kc (70 cent) per persoon naar de stad. Een kleine 10 minuutjes rijden vanaf hier. Er staan op de camping 2 Hollanders, 1 Tsjechisch gezin, een gezin uit Denemarken en Finland. Wat wil je ook, het is gewoon hondeweer.

Romke