Hippiefestival eindigt met een enorme bult 😯

9 juli 2018 - Gorinchem, Nederland

We zijn blij dat we dit jaar de rit naar Gorcum in 2x rijden, dat is toch een relaxtere start van het weekend. Na in de ochtend uit Dalfsen te zijn vertrokken rijden we richting Gorcum. Omdat we honger krijgen pauzeren we na een stukje in Soesterberg. We dachten we gaan onze koning even opzoeken, maar die woont niet erg centraal, dus hebben we het maar gehouden bij een bezoekje aan de plaatselijke supermarkt.

Rond 2 uur arriveren we Buiten de Waterpoort waar al heel wat bekende busjes en ook een bekende vrachtwagen staat 😁😂. We hebben het inmiddels flink warm gekregen. We parkeren onze bus tegenover Michael en Boy. Noam is meteen weg van Boy en is de bus niet meer uit te krijgen. Gelukkig is daar behulpzame Michael die hem er in en uit helpt. Ja er in en er uit blijft Noam een leuk spelletje vinden. Even later gaan wij even een terrasje zoeken voor iets kouds. Noam ziet op het terras weer allemaal opa's en oma's alleen niet allemaal zijn ze gecharmeerd van zijn geflirt.

Om een uur of drie mogen we het terrein op. Ik heb mijn zinnen gezet op het enige lichtelijk schaduwrijke plekje van het achterste veld. Helaas zitten daar nog een aantal mensen op een kleedje, maar die vertrekken nadat ze alle busjes aan zien komen en een beetje omdat ze er van overtuigd waren dat wij hadden betaald voor dit specifieke plekje 🤣. Noam ziet het slapen vanmiddag niet meer zitten en houdt zich wonderbaarlijk goed. Als hij dan ook om half 8 in bed ligt slaapt hij binnen een minuut. Romke heeft zijn gitaar erbij gepakt en we zitten nog tot een uur of 12 buiten.

Zaterdagochtend gaat het alarm echter wel alarmerend vroeg af om 7 uur. Wij hebben geen ontbijt meer dus rond 8 uur lopen we richting het centrum om een bezoekje te brengen aan de supermarkt. Met wat eten weer terug om bij de bus een broodje te eten. Inmiddels zijn er meer mensen ontwaakt. Als Noam de lege etensbak vaneen hond ziet dan roept hij meteen 'eten' . Zo heeft hij dit weekend de bakjes van Arie en Janus gevuld. De dag bestaat uit muziek, zwemmen, macaroni eten, veel drinken (water bedoel ik dan 😁😉 want het is warm) ijsje eten, bijpraten en shoppen in de geefwinkel. Weer wat mooie hippie exemplaren op de kop getikt. En ook og een prachtig Afrikaans shirt voor Noam, al was die niet gratis 😉 maar ja soms kun je iets echt niet laten hangen. Noam slaapt lekker de middag dus dat is een goed teken voor de nacht. In de avond komen de instrumenten weer tevoorschijn. Na een beetje aandringen pakt Erik zn trompet en ook Arjan en Rilana zijn erbij met hun didgeridoo collectie. Sonja toetert inmiddels ook een aardig woordje didgeridoo mee. Aangevuld met wat gerammel klinkt het allemaal niet slecht en zijn we live te horen op Facebook. Het wordt weer net iets te laat voor als je een peuteralarm hebt, maar gelukkig slaapt Noam tot acht uur.

Na een ontbijtje op zondag kan de dag weer beginnen. In de ochtend ligt het terrein  er altijd zo vredig bij.  Samen met Marga gaan we richting centrum om inkopen voor de bbq te doen. Na de supermarkt kunnen we het niet laten om even de Action in te glippen. Marga tikt nog wat mooie lampjes en een boxje op de kop. Wij kunnen de verleiding weerstaan. Noam was al sinds vrijdag verslaafd aan Erna. De hele dag begon hij bij een klein glimpje van haar rode dreads of kleurrijke outfit al te roepen "Enna Enna Ennaaaaaa". Op zondag was het hem ook goed gelukt om Marga oftewel Magga te zeggen. Die twee namen gaan er niet meer uit. Vandaag (maandag) roept hij nog altijd hun naam. Dan zeggen we Erna en Marga zijn thuis en zegt hij dat na 😎🤣. In de middag maakt Marga een mooie haarversiering bij mij. Met zoveel dreads om me heen mis ik ze toch een beetje 🤔. Zondag is het nog even tijd voor muziek. Romke wil graag de George Harrison van het Hippiefestival zien. Helaas loopt het programma wat uit. Noam vindt de artiesten ervoor wel leuk maar bij George is hij het zat. Dus ik breng hem naar z'n busbedje, waar hij inmiddels gelukkige en gewend is. Aan het einde van Noams avondje maken we nog een groepsfoto, of eigenlijk meerdere, want iedereen tegelijk bij elkaar krijgen is geen eenvoudige opgave. Vanavond even geen muziek maar gewoon gezelligheid. Ik taak hem rond twaalven af en Romke blijft nog even zitten.

Helaas het peuteralarm stond vandaag op 7 uur, dus van uitslapen is geen sprake vandaag. Gisteravond heb ik nog even onze bederfelijke producten bij Boris en Ilse in de koelbox gezet, met een flinke uitglijder tot gevolg bij het uitdoen van net lichtknopje. Wond 1 was een feit. Noam was misschien nog niet helemaal wakker vanmorgen want ook hij maakt een flinke smak, met zn hoofd tegen de tafelpoot. Ik schrok me een ongeluk, want de bult was binnen tien seconden een groot ei. Gelukkig bleek het uiteindelijk mee te vallen en was hij weer geïnteresseerd in de etensbak van Janus en Arie. Als alle spullen weer ingepakt zijn vertrekken we aar Kaatsheuvel.

1. Chaja:
    10 juli 2018