Drama met lichtpuntjes

26 oktober 2013 - Hoogezand, Nederland

Lang niet geblogd.. omdat ik te depri werd van het denken aan de bus..

In juni hebben we na afloop van het oldtimerweekend in Duitsland een ongeluk gehad. Resultaat was dat de hele linker voorkant van de bus in puin lag. De kapotte bus op de oprit was een verdrietig uitzicht..

CIMG2255

Ik dacht dit wordt nooit meer iets, maar Romke zag het nog wel zitten om er weer aan te beginnen. Op het eerste gezicht leek er eigenlijk minder kapot dan uiteindelijk bleek. Alles is door de klap een heel stuk naar achter ingedeukt: voorkant, zijkant, deur, bodem, pedalen..

Romke heeft in de zomer een Hanomag F30 oplegger gekocht (zonder motor), die als donor zou gaan dienen. De carosserie van deze oplegger was ook niet al te best, maar dat zou Romke dan wel weer opknappen. De eigenaar van de Hanomag had er ook een ongeluk mee gehad, maar precies aan de andere kant, waardoor de linkerkant in ieder geval nog in model zat.

Nadat we in de zomer veel aan het huis geklust hebben en onze vakantie *met tent* in Holland hebben vertoefd, was het tijd voor een paar brommers opknappen en uiteindelijk de bus. Veel slijpen, op maat maken en lassen. Het is nog lang niet klaar en foto's volgen later nog, maar we hopen toch dat we volgend jaar zomer weer de weg op kunnen.

1. Erna:
    28 oktober 2013
    Jeej gelukkig, hoop dat ik jullie volgend jaar op het hippie festival in Gorinchem zie mét busje!
  2. Rachel:
    29 oktober 2013
    Hopen wij ook :)
  3. Sieny Smit Valthermond:
    31 oktober 2013
    Hoi Rachel en Romke,

Jeetje, dat is ook wat met jullie campertje.
    Ik zag na het oldtimertreffen toen ik op de A7 reed jullie bus op een autoambulance voorbij komen en dacht oeps foute boel.
    Had het wel met jullie te doen hoor !
    Ik hoop dat de bus snel weer klaar is en jullie weer verder kunnen genieten van de camper.
    Hebben jullie de stoelen er al in?

Groetjes en tot de volgende Nomade Meeting
  4. Romke Sijtsma:
    31 oktober 2013
    Hoi Sieny, de stoelen heb ik gedeeltelijk al gebruikt. Je had het goed gezien dat waren wij. We reden door groen licht en de tegenpartij dus ook. Wij stonden vrijwel stil en de tegenpartij reed wel 80. Toch waren wij fout volgens de duitse wet. Op bepaalde kruispunten heeft alles groen. We zijn druk bezig met het herstellen van de bus. Maar eerst een winterstop. We maken er maar weer wat moois van.

Groetjes.