toch meer werk..

25 mei 2014 - Hoogezand, Nederland

Altijd komen er weer dingetjes boven of tevoorschijn die ook nog gedaan moeten worden. Zo ook nu.

De laatste tijd veel tijd besteed aan de bus. Ik ben druk aan het schilderen geweest en heb hier en daar een hand of voet uitgestoken om romke te helpen.

Nadat eindelijk alle nieuwe remslangen binnen waren begonnen met het opbouwen van her remsysteem en de koppeling. Nieuwe slangen erop en eerst het hele systeem doorgespoeld met spiritus. Veel troep kwam eruit. Daarna de remolie erin en een voor een de leidingen ontluchten.

Ook alle kabels weer aansluiten, van de ruitenwissers, radio, lampen et cetera. De binnenverlichting wil nog niet lukken.

Vanmorgen ging Romke voor een proefrit, die duurde erg kort. Na tien minuten weer terug met rook van de banden! De remmen zitten vast is de conclusie. Alles moet dus weer los. En inderdaad de eerste die los wordt gemaakt remt maar aan een kant. Dus daar zit weer een paar dagen werk in.

Ook kwamen we erachter dat de pin bij het koppelingspedaal veel te kort was, de koppeling had altijd al een hele korte slag. Romke had nog een andere liggen die inderdaad een stuk langer was, een heel verschil.

Helaas zit ik door mijn enkelbandongeluk tijdens volleybal nog steeds met mijn voet omhoog. Ik ben er al helemaal zat van. Vakantie naar Rome kan niet doorgaan en ik was toch echt toe aan een paar dagen weg. Ik voel me erg gehandicapt, erg lastig..

Ondertussen haalt Romke de tweede band eraf om de volgende rem te inspecteren. Vorig jaar was alles nog schoongemaakt, maar het lange stilstaan heeft dus niet goedgedaan. Volgend weekend een nieuwe poging..

1. Hippietrip Duo:
    30 mei 2014
    Wauw wat tof!

Kom hier terecht nadat ik erachter kwam dat je een reactie hebt geplaatst op onze hippietrip trough france, haha :-) Was per toeval want zoiets komt kennelijk in een aparte map te staan. Ik baal dat ik niet genoeg tijd heb om je bezigheden te bewonderen (wat zou ik graag alle foto's doorbladeren, die bus! Die bus! DIE BUS!) maar hier op de boerderij is het zo ontzettend druk dat ik geen moment rust in m'n kont heb.

Anyway, alles ziet er tof uit, als ik eens wat ruimte heb ga ik even rustig rondsnuffelen. Vet!! Keep up the good work :-) :-)

Groetjes!
    Hippietrip Duo (Rowan :)
  2. Rachel:
    31 mei 2014
    Jaaa :) vond het een leuk filmpje! Onze backpacking dagen zijn voorbij, ik krijg te veel last van m'n knieën als ik met bagage ga lopen helaas, maarja daarom een busje. Helaas doet hij het momenteel nog steeds niet goed, althans de remmen niet, wat toch wel vrij essentieel is!
    Op een boerderij heb je nooit rust nee haha, wij hebben dat hier in Holland ook niet, en dat al zonder boerderij, maar ja een eigen huis en een gigatuin, oldtimers en nog veel andere troep zorgt daarvoor.

Groetjes Rachel