Vrijdag de 13e

13 juli 2012 - Hoogezand, Nederland

Vrijdag de 13e. 's Morgens met collega's een kop koffie drinken. De dag voor de vakantie. De hele technische dienst staat paraat. Elke morgen wenst onze manager ons veel succes. Vandaag echter ging de spreuk ten onde dat het vrijdag de 13e is. Net m'n pc opgestart om de storingsbonnen te bekijken. Ineens pc aan en uit. Misschien een halve seconde. Bij de regelkamer was alles in de war. Met collega's gebeld en contact met het management gehad. We kregen de melding dat er een stroomstoring was. De hele fabriek was een halve seconde uit geweest. Wat al gauw een groot probleem opleverde. De hele fabriek moest gereset worden. Dataverkeerd in de war. Wat het gevolg was dat een hoop product afgekeurd werd. Rond 15:30 ben ik naar huis gegaan omdat m'n vakantie zou beginnen. Collega's hebben waarschijnlijk zowel zaterdag als zondag over moeten werken om de fabriek weer aan de loop te krijgen. Schadepost rond de 500.000 euro. 48 uur stilstand.