poehpoeh

21 augustus 2014 - Avallon, Frankrijk

Nadat we bij het fastfoodrestaurant wegreden ging alles nog goed. We kregen een zeer creatieve route aangeboden door meneer TomTom. Slingerende bergweggetjes, zoals wel vaker als je tolwegen mijdt. Zo'n 30 km voor tonnerre eindelijk tanken. Nadat we al handmatig de tank hadden gevuld omdat er geen tankstation te vinden was. Na een paar km vraag ik aan Romke of hij in de drie rijdt omdat de motor zo tikt. Nee dus, gewoon in de vier. Omdat de camping nog maar twintig km is toch maar rustig doorrijden. Op de rotonde vlakbij de camping slaat de motor af en met veel moeite slaat hij totaal verzopen weer aan. Tot bij de camping waar ik zo snel mogelijk een plek regel. We rijden erop en besluiten dat we eerst gaan chillen. Het is inmiddels ongeveer vijf uur. Toch maar vragen of er een supermarkt in de buurt is. De dame bij de receptie zegt tien min. Lopen, dat blijkt bijna een half uur te zijn. Eten gekocht en de volgende dag eerst maar tonnerre bekijken. Mooi dorpje, tot nu toe het meest fotogenieke dat we zijn tegengekomen. 's ochtends heeft romke onder de motorkap gekeken. Het moet de brandstofpomp zijn. Niet te repareren. Toch de ANWB bellen. Helaas blijkt dat hun auto's niet meer rondrijden in het laagseizoen. De volgende dag zullen we worden opgehaald door een sleepwagen. Zeven uur opstaan om alle troep op te ruimen, te eten en te wachten op de garage. Rond negen uur opgepikt en ongeveer een uur rijden naar avallon, een ford garage. Toen ik ons schrijfboekje erbij pakte met de zinnen in het Frans erin geshreven met het probleem, keken monteur en typdame elkaar vragend aan, het leek hen zeer sterk dat de brandstofpomp kapot was. Na zo'n anderhalf uur kijken, starten, kijken, starten, proberen, komen ze toch tot de conclusie brandstofpomp kapot, je sais je sais herhaalde ik nog maar eens. Na een zoveelste telefoontje van de ANWB werf verteld dat de bus zou worden versleept naar Nederland, wij moesten een hotel zoeken en zouden een leenauto of camper krijgen. Later op de dag weer gebeld dat de camper morgen wordt afgeleverd. Eerst maar even lekker luxe in bad in het hotel, en straks uit eten in avallon. We zijn weer ontstresst.

1. Chaja:
    22 augustus 2014
    Jullie doen het goed: even goed genieten naast alle ellende!
    En zomaar extra in een fijne kamer met bad, ook leuk!
    heb je nu toch weer "eigen" vervoer om verder je vakantie af te ronden?
    Hopelijk heb je beter weer dan hier. Onze tuin staat blank , de regen komt rechtstandig naar beneden.
    Trouwens ook een fraaie foto van de bus bovenop die oplegger!
    liefs tot de volgende keer. ch