Een paasweekend testritjes maken

6 april 2015 - Winschoten, Nederland

We zijn het hele paasweekend op pad geweest om wat kilometers met de bus te maken.

Eerst naar Assen op en neer binnendoor, dat leek allemaal goed te gaan. Op de Ruiterakker was het stil, dus maar even langs de Dreslanden gegaan, bij Jannie en Reinie op bezoek. Jannie stond net op het moment naar de supermarkt te gaan, maar trok snel haar jas weer uit om met ons een kop thee te drinken.

De versnellingsbak zweet wel wat olie en we horen de hele tijd een akelige piep wanneer het gas wordt ingedrukt. Nog geen idee waar die vandaan komt. In ieder geval was het niet de v-snaar want die heeft Romke nog wat extra aangetrokken.

De volgende dag weer een tochtje maken richting de zee. Op de heenweg geheel binnendoor gereden. Wat een mooie pittoreske weggetjes vind je soms als je even niet de snelweg neemt! Uiteindelijk tot aan Noordpolderzijl gereden en daar even een stukje richting het wad gelopen. Daar stond overigens ook nog een heel mooie oldtimer (een heel oudje). Op de terugweg toch een stukje per ongeluk op de snelweg gegaan (90/95 rijden) en dat ging toch wat vreemd. De motor sloeg een seconde af en pakte het daarna vermoedelijk door de snelheid weer door. Ook de koppeling ging niet helemaal soepel. Toen maar weer terug naar de 80 gegaan en rustig naar huis gereden. Romke heeft nog wat aan de koppeling gedaan, die was daarna weer goed.

Zondag naar Winschoten, de Paasmarkt met daarbij een oldtimershow en straatraces. Er stonden weer een hoop beauty's! De mooiste opmerkingen van vandaag:

• Mama, mag ik zo'n bus voor mijn verjaardag?
  • Ze hadden hem beter origineel kunnen laten.
  • Klein kindje: ik wil naar binnen! Moeder: Nee, dat mag niet! (bij ons mag je altijd binnen kijken)
  • Is het een Hanomag of een Mercedes? Oh een Mercedes. (de Mercedes-ster is kennelijk erg verwarrend)

Het rijden ging vandaag goed. We merken nu wel dat er toch minder herrie is. Eerst deed ik toch eigenlijk meteen wel de oordoppen in, maar nu als we wat rustig rondtoeren, doe ik ze pas in als we harder dan 70 rijden. Scheelt ook heel wat geschreeuw.

Nieuw op de planning: olie van de versnellingsbak verversen (wie weet hoe lang die er al in zit?!) en een goedje erbij tegen het lekken/de herrie.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Chaja:
    8 april 2015
    jullie zijn lekker bezig.
    Wij zijn vanaf 6 juni weer voor 2 weken in Warfhuizen, kom daar ook een nachtje staan?
    liefs chaja
  2. Rachel:
    8 april 2015
    Ja even kijken of dat lukt oma (er zijn zoveel leuke weekendactiviteiten in de lente/zomer)