Ja het is weer klustijd!

17 februari 2017 - Hoogezand, Nederland

Ik vond zelf dat Romke nog wel even kon wachten met verbouwen in de bus. Zulk mooi weer is het nou ook weer niet. Maar hij kon niet wachten, dus ook maar even tijd voor een update.

Aangezien Noam ook mee op reis moet, hebben we een extra bed nodig. Vorig jaar september zijn we nog een weekendje weg geweest, Noam paste toen nog in de reiswieg, dus dat ging makkelijk. Hij sliep dat weekend langer dan normaal, ondanks de miljoenen muggen die hem terroriseerden, waardoor hij zo'n 50 muggenbulten opliep :( Gelukkig had Michael nog een stuk vitrage liggen, waardoor Noam de tweede nacht mugvrij kon doorbrengen. In mij hadden de muggen helaas nog wel zin :(

Ons stekkie tijdens de Nomade meeting in september 2016. We hadden de tent meegenomen om zo wat meer leefruimte te hebben en hebben nu zelfs luxueus een tafel!:

Noam in de reiswieg op ons bed:

Tijdens de vergadering:

Hapje eten:

Noam gaat in bad op de camping:

Maar goed, om even terug te komen op het bed-verhaal. Romke is de afgelopen dagen begonnen met bouwen. Zelf moeten wij een groot stuk van ons bed inleveren, dus dat wordt lepeltje lepeltje en als de één draait moet de ander meedraaien :P We houden zelf zo'n 1.10 over en Noam krijgt een bed van 159x60. Dus daar moet hij wel wat jaartjes in passen.

Eerst even de oude situatie. Dit is een oude foto van toen het er pas in zat. Niet helemaal meer kloppend, maar zo was het dus ongeveer:

Dan nu de opbouw. Het is nog lang niet klaar, maar daar zal binnenkort wel weer een update over komen. De opbouw die je nu ziet bestaat uit een aantal kastjes. Want ja Noam heeft ook kastruimte nodig, kleren, speelgoed, luiers (hopelijk niet voor al te lang) enzovoorts. Daar bovenop zal het bed komen, dat gaat iets uitsteken boven ons bed, hopelijk ga ik daar niet m'n hoofd aan stoten. Hoe we ervoor gaan zorgen dat hij er niet uit valt, dat idee is nog in ontwikkeling. Spijltjes, iets met figuurtjes, touw of een uitschuifhekje, we moeten even kijken wat handig is.

1. Harm:
    17 februari 2017
    Snap het niet helemaal. Slapen jullie dan naast die kastjesopbouw? Dat wordt smalletjes. En Noam er boven op?
  2. Harm:
    17 februari 2017
    Ik zie het al, dat wordt niks smaller voor jullie. Alleen Noam, tussen het dak en die kastjesopbouw, dat wordt krapjes. Wat als hij wil gaan zitten?
  3. Rachel:
    17 februari 2017
    Wij slapen inderdaad naast die kastjes, dat is 110 cm. Noam er bovenop. Daar komt een plank van 60 cm.
    Noam kan daar nu nog prima zitten als hij wil. En als hij groter wordt dan zal hij zichzelf wel beseffen dat hij z'n hoofd kan stoten.