Goed nieuws!

6 april 2013 - Hoogezand, Nederland

Na verschillende keren te hebben geprobeerd te starten, nachten de accu aan de acculader en helaas geen resultaat, hebben we het opgegeven. De accu heeft kennelijk zijn beste tijd gehad en we hebben hem afgelopen week dood verklaard. Toen Romke het typenummer opzocht, kwam hij er ook achter dat de accu van rond 2001 moet zijn geweest, dus die heeft z'n dienst dan ook wel gedaan.

Een goede reden om vandaag op zoek te gaan naar een nieuwe. Auto Revista kon ons van dienst zijn met een nieuwe accu. De 88 Ampère accu bestond niet meer, dus gingen we voor de nieuwe en verbeterde 95 Ampère accu. En waarempel, nadat Romke de kabel van de startmotor had vastgesoldeerd en de nieuwe accu geïnstalleerd was, sputterde hij nog even tegen, maar hoorden wij toch weer het oude vertrouwde geluidje uit onze Mercedes-motor komen. Van tevoren ook nog even de luchtfilter vervangen door een filter van één van onze reservemotoren.

Vandaag ook even bezig geweest met de voorbumper, die Romke nogal stoorde omdat hij volgens hem niet mooi in elkaar zat. Na heel wat geklop en gehamer ziet hij er nu iets beter uit, maar nog niet 100% naar wens, maar hier moeten we het maar mee doen. De binnenkant van de bumper in de 10jaarbestendige zwarte metaalverf en hopelijk morgen als de zon schijnt een mooi laklaagje aan de buitenkant voor de afwerking.

Ja het is ieder jaar weer werk zo'n oud busje. Ook de kraan deed het niet meer, dus een bezoekje aan de Vrijbuiter was hard nodig. Een nieuwe kraan, gelijk een pomp en een nieuwe slang erbij en straks hebben wij weer stromend water!

Misschien dat het er volgende week wel van komt om een klein ritje te maken, om te testen hoe het met de koppeling gaat, die Romke vandaag ook weer eens ontlucht heeft. Morgen zal dat wel niet lukken, want zonder bumper (en dus zonder kentekenplaat) mag je helaas niet rijden.