Duitsland en de Duitsers

30 juli 2017 - Isernhagen, Duitsland

Duitsland. Het heeft z'n voor- en z'n nadelen... Duitsland is een goedkoop land. Een biertje kost niks, kamperen is betaalbaar, de autobaan vervoert je relatief snel van het ene naar het andere punt en de temperaturen zijn (mits je zuidelijk genoeg zit) vrij aangenaam. Maar het land heeft ook z'n minpunten. De mensen zijn (vergeleken met de Denen) vaak boers, bot en de vriendelijkheid is soms ver te zoeken. In het verkeer is het ieder voor zich en op de autobahn worden we dan ook regelmatig met een snelheid ingehaald die ver boven het dubbele van onze gemiddelde snelheid ligt. Geen wonder dat je elke tien kilometer weer moet afremmen voor een ingedeukte dure bak. Althans als je met 180 over de autobahn rijdt. Wij remmen niet veel. Met 80 tuf je ook zo door de langzaamrijdende stukken heen.
Ook de campings zijn niet altijd het je van het. De goedkope campings die wij bezoeken hebben vaak een relatief goed onderhouden sanitair et cetera. De duurdere campings zijn meestal een bij elkaar geraapt zooitje. Zo is de ideale douche hier vlakbij Hannover ver te zoeken. Het meer bevat blauwalg dus is onzwembaar. De lucht bevat elke 10 minuten een laag overgaand vliegtuig. En het restaurant laat je bijna anderhalf uur wachten op een schnitzel, omelet en broodje pita. Dat is leuk met een klein jongetje dat honger heeft. Nou ik moet zeggen dat hij het goed volhield zonder gekrijs. Hij zoekt met iedereen contact en de rondlopende hond was ook een succes. Die was tevens erg blij met al het voedsel dat Noam op de grond deponeerde.

1. José van dijk:
    30 juli 2017
    ♡♡♡ liefs vanuit hier
  2. Rachel:
    31 juli 2017
    Noam is echt een slijmbal. Papt met iedereen aan haha