Drugs, alcohol, uiensoep en kaastosti's

13 augustus 2011 - Bocholt, België

We gaan verder richting een voor ons nog onbekend tuinfeest. Het plaatsje Bocholt, niet ver van de Holland-België grens. Een leuk festival wat een combinatie is van Ruigoord/landjuweel en Willekleurig. Vrije entree en vrij kamperen We staan tussen wat andere oude opgeschilderde kampeerauto's. Het grootste deel van de mensen is onder invloed van een combinatie van drugs, alcohol, uiensoep en kaastosti's. Meer is er niet te verkrijgen. Wij zijn de nuchterheid zelve. Als iemand mij kon garanderen dat ik 100 zou worden begon ik vandaag nog met heroïne. Zelf heb ik het ervaren dat je van drugs creatief kan worden of juist heel erg down en onnuttig. Eigenlijk mag ik best rots zijn dat ik geen verdovende middelen gebruik. Afgezien van af een toe sterke drank, dagelijks 2 koppen koffie en een sigaret op z'n tijd. Hasj en wiet heb ik niet nodig. Zelf worden ik er erg onnuttig door. Er zijn genoeg mensen die ik weg heb zien kwijlen in de wereld van drugs. Mijn raad is dan ook, mocht je dan toch willen gebruiken, gebruik het af en toe, als je zonder dat geen plezier hebt is het einde nader. Eindeloze discussies die mensen met elkaar voeren, zwaar onder invloed. Elkaar slaan en aftuigen met lege kratten bier en lege wijnflessen. Een hoop mensen met dreads die amper hun ogen open kunnen houden. En waarschijnlijk een vrij leven hebben of teren op de centen van hun ouders of de maatschappij. Bepaalde figuren zouden bij het eerste baantje al gefolterd worden. Net zo vaak tot zij door hebben wat luisteren is. Het is wel vrij uniek om te zien hoeveel honden en kinderen er op die junkie hippie feest zijn. In mijn wereld en de beleving die daarbij hoort mag vrijwel alles. Kleien kinderen moet je gewoon rustig laten spelen en hun oren bescherming ten snoeiharde muziek bieden. Oordoppen heb je hier zeker wel nodig. Variërend van hard tot zachtjes. Ooit wil ik nog eens een film maken over hoe de maatschappij in elkaar steekt. Kleine stukjes van de realiteit. Tussen hemel en aarde, list en bedrog. Als ik een pedofiel zou kunnen vangen met een vlindernetje zou ik hem vastbinden aan een schandpaal. Naakt wel te verstaan, met een speklap vastgebonden aan zijn ballen. Eerst rustig laten verwennen door een bloedhond waar de tanden van verwijderd zijn, daarna het ritueel voortzetten om er een valse pitbull op los te laten met één snijtand. Reken maar dat hij niet alleen zijn zinnen heeft gezet op het sappige speklapje. Een film moet in mijn beleving een boodschap hebben. Laat de kinderen met rust.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl