Doet ie 't of doet ie 't niet?

21 februari 2015 - Hoogezand, Nederland

Tegenwoordig zijn het meer kluslogs dan reislogs. We zitten weer in een onzekere fase. Doet ie 't of doet ie 't niet?

Romke is de hele zomer, najaar en winter bezig geweest met het blok. Van drie blokken één blok maken valt nog niet mee. Een tijdje terug het blok er al in gezet, maar dan is het altijd nog maar de vraag of hij het ook doet. Starten dat ging goed, dat had Ron al uitgetest, maar dan moet je ook nog een stukje gaan rijden. Een paar dagen terug toen de zon scheen toch maar eens proberen een rondje om het huis te maken. Na 10 meter al weer terug, de dynamo deed het plots niet meer. Dat was waarschijnlijk een los contactje, want het was snel gefixed. Toen toch dat rondje om het huis gemaakt. Alles leek goed, ook de andere versnellingsbak deed het goed (een stuk makkelijker schakelen dan met de oude). Harder dan 50 zijn we niet gegaan, maar op het eerste gezicht lijkt het goed. Binnenkort als het beter weer is een langer stukje proberen en harder rijden.

Afgelopen week ook de nieuwe grotere banden, inclusief binnenband, op de ook nieuwe 15 inch velgen laten zetten. Aan het eind van de middag opgehaald en we moesten 75 euro afrekenen bij de bandenhal om de hoek.

Vandaag heeft Romke de nieuwe wielen/banden erop gezet. De bus staat nu ietsje hoger en het is de bedoeling dat we nu dezelfde snelheid kunnen rijden met minder omwentelingen en dus minder herrie. Of juist ietsje harder als het nodig is, ook fijn om iets relaxter een vrachtwagen in te halen. De wielen lopen mooi vrij in ieder geval. Het enige onhandige is dat de kilometerteller dan niet meer goed loopt. Dus dat wordt handmatig streepjes op de teller zetten. Het is natuurlijk ook nog even afwachten of de motor deze grote wielen trekt, maar als het goed is moet dat kunnen.

Het filmpje van het maken van het blok: https://www.youtube.com/watch?v=GeF1FQG18Zk

En de grotere banden erop zetten:

20150221_130255