De Denen en Denemarken

25 juli 2017 - Gummerup, Denemarken

Gisteren gelukkig weer een mooie dag. Naar het busstation gelopen en vanuit daar met de bus naar Odense gegaan in iets meer dan een half uur. Ter plekke eerst wat gewandeld en vervolgens wat te eten gekocht om op een groot veld voor een soort kasteelachtig gebouw te nuttigen. Wat ruimte voor Noam om te bewegen, de hele dag maar in de buggy vindt hij niks.
Vanuit daar naar het Hans Christian Anderson Hus gelopen. Het museum zelf was niet zeer intrigerend maar er werd ook nog een musicalachtige korte voorstelling gegeven waarin allerlei sprookjes van HC Anderson terug kwamen. Althans voor zover wij het konden volgen in het Deens.

De Denen zijn een stel apart. Wanneer ik denk brr wat is het koud, denken zij wat een lekker weertje. Bij amper 20 graden lopen ze erbij alsof ze zwetend op een strand in Spanje zitten, terwijl ik de rits van mijn veset nog maar eens omhoog trek. De regen echter mijden ze. Geen ziel zal de straat op gaan, tenzij het echt niet anders kan. De straten zijn uitgestorven, zelfs de auto laat men staan.

De regen zorgt er voor dat we weer onderweg zijn. We hadden het plan om nog aan de noordkust te blijven, maar de campings zijn onbetaalbaar en de camperplaatsen te verhard en ongeschikt voor Noam. Na een kleine stop in Bogense (niet ons ding en te duur) rijden we dus maar verder richting Glamsbjerg. Een kleine camping die redelijk betaalbaar is. Verder is hier weinig te doen, maar we hebben besloten ons geld op te maken en dan naar Duitsland te gaan. Denemarken is een mooi land, maar voor ons te duur. 50 euro per nacht op een camping is ons te duur helaas.