4 dagen Heeg: Nomade treffen

12 mei 2013 - Heeg, Nederland

9-12 mei 2013

Een paar uurtjes geleden weer terug in Hoogezand aangekomen, gelukkig leefden de poesjes nog, die wilden graag naar buiten!

Donderdag aangekomen op Hemelvaart. Die dag was er een festival in het dorp: Heechspanning. De hele dag was het mooi zonnig, maar al wel wat winderig, maar ja dat hoort bij Friesland hè! Hele dag wat rondgelopen en bandjes bekeken, lekker aan het water gezeten, maar wel met dikke trui aan tegen de wind.

's Avonds de camping over gelopen en eens even gekeken wie er allemaal waren. Bram was net aangekomen, even zijn nieuwe klapraampje bekeken, geluisterd naar Yargo's mooie instrument (waarvan ik de naam toch weer vergeten ben :S) en het monster van het Heegstermeer. Ook degene die ons twee dagen daarvoor nieuwe oude stoelen heeft verkocht stond in Heeg.

Het niet al te laat gemaakt, maar rond drie uur 's nachts hoorden we ineens harde klappen tegen de bus. De tent was losgeraakt en het bleef maar klapperen doordat het zo hard stormde. Profisorisch heb ik het ding vastgebonden, waardoor hij iets minder klapperde, maar helaas hebben we de rest van de nacht geklop aan de bus gehad. De volgende ochtend besloten om toch maar de tent af te breken, met 2 extra paar handen om het tentdoek niet weg te laten waaien was het vrij snel gepiept. Rond een uur of 10 richting de bushalte gelopen omdat de bus om half 11 zou gaan. Op het bordje bij de bushalte stond echter dat de bus pas om half 1 ging, dus ik denk even de duim opsteken om te zien of liften nog werkt in deze tijd. De tweede auto stopte meteen en zo reden we met een wat ouder stel, tussen allerlei spullen op de achterbank, waaronder een boodschappentas en een kinderstoeltje, naar Sneek, Keurig bij het station afgezet, zodat we nog even de terugtijden van de bus konden checken. Hartelijk bedankt, want er zijn kennelijk toch nog aardige mensen op deze aardbol, die niet bang zijn om lifters mee te nemen! In Sneek wat rondgewandeld en een pyamabroek gekocht, want het was 's nachts nogal koud en de eerste nacht in spijkerbroek slapen vond ik niet echt een succes. Lekker geluncht en niet eens al te duur bij Onder de Linden (een absolute aanrader!), en heerlijk in de serre. 's Middags weer terug gelopen naar het station. Onze lift was onderweg naar de Albert Heijn, die vlakbij het station was, wij konden hem echter niet vinden en besloten dan toch maar om te wachten op de bus, die één keer in het uur ging. Toevallig was Bram ook op de bus aan het wachten, hij was kort na ons kennelijk ook opgepikt en had een lift gekregen van een oudere man. Samen de bus terug naar Heeg genomen, waarna wij nog even het dorp in zijn gelopen om wat boodschappen te halen. Terug op de camping even gerelaxed, gekookt en 's avonds lekker bij de kachel gezeten in Brams busje met Esther en Paul. Gelijk even besproken (en gekeken) wat wij nog kunnen aanpassen in onze bus. We gaan toch kijken voor een 220 snoer, zodat we als het koud is ook lekker een kacheltje aan kunnen doen (en als het warm is koud bier hebben haha).

De volgende dag was de wind gelukkig wat gaan liggen, maar helaas regende het. Eerst naar de ledenvergadering geweest, waar we werden getrakteerd op een gigantische stortbui, die zelfs af en toe de microfoon overstemde. 's Middags het dorp ingegaan om bij een watersportwinkel een stekker te halen. Nog even in het dorp rondgelopen met wat andere clubleden, 's middags hamburgers gebakken en 's avonds een diepvriesmaaltijd. Vandaag waren we niet zo culinair! 's avonds zou er een band spelen, Hawar, fries-ierse muziek. Ze begonnen langzaam, en helaas werden er zelfs hollandse liedjes gespeeld, maar ze eindigden gelukkig goed met wat meer tempo-muziek. Er nog weer een gezellig avondje van gemaakt, brandnetelwijn geproefd en wat verhalen van Mikkel gehoord over zijn reizen.

De volgende dag ontbeten met scrambled eggs a la Rachel en Romke en de spullen ingepakt. Op de terugweg in slaap gevallen in de zon met het harde gerommel van de Hanomagmotor op de achtergrond.

Filmpje: