Busjesmeeting Nomade in Hoogwoud

17 mei 2015 - Hoogwoud, Nederland

Donderdag was de vuurdoop van de Daytripper. Gaat hij het redden of niet?

Rond tien uur vertrokken we vanaf huis. We wilden zo veel mogelijk binnendoor rijden om de motor niet meteen te veel te belasten. Hij had nu zo'n 500 km gedraaid.
Dus van Groningen over de oude weg naar Leeuwarden gereden, via allemaal dorpjes, wat overigens een leuk alternatief is voor de snelweg als je geen haast hebt.
Daarna toch de snelweg op gegaan nar Harlingen omdat we de alternatieve weg niet zo snel konden vinden. Zo verder gereden naar de Afsluitdijk en naar Hoogwoud.
Hij reed als een zonnetje, dus dat belooft goeds hopelijk.

Aangekomen in Hoogwoud stonden er al flink wat busjes. We mochten parkeren naast Michael en Raviki (de hond). Na ons kwamen nog een paar busjes binnen. De dag weinig gedaan en ons blik erwtensoep aangebroken met een salade erbij. Nog even getrommeld. Wijntje, biertje en een koude, harde nacht gehad. Dat valt toch altijd tegen de eerste nacht weer in het busje slapen.

De volgende dag naar het dorpje Hoogwoud, waar weinig te doen was.
We besloten naar Hoorn te gaan. De bus ging niet rechtstreeks dus probeerden we te liften. Na een half uur duimpje in de lucht en veel zure gezichten het maar opgegeven. We zouden een kopietje van deel 1 bij de spar gaan maken en wat te eten kopen. Daar vlakbij de supermarkt was nog een bushalte en daar ging de bus wel rechtstreeks, dus toch maar op de bus wachten. Toen ik m'n fiets neerzette belde oma of ze langs konden komen, maar de bus reed net voor. Met oma afgesproken dat ze morgen zouden komen. Snel de fiets op slot en de bus in gesprongen. In de bus zaten twee oudere dames die net over de reling voor hun stoel waren gerold tijdens een noodstop van de bus! Gelukkig was er gewisseld van buschauffeur. Deze man was erg spraakzaam en gezellig.
Na iets meer dan een half uur waren we in Hoorn. Een mooi oud stadje met een prachtige haven. De zon scheen en het lag er vol met zeilboten. Daar naar het museum van de twintigste eeuw geweest. Heel leuk met allemaal stijlkamers in de stijl van de vorige eeuw. Broodje eten, ijsje eten en weer terug met de bus. In Hoogwoud nog even naar de supermarkt om eten te kopen, koken, eten, douchen, Chillen, wijntjes drinken die zelf waren gebrouwen Door clubleden en slapen.

De volgende dag begon met veel regen, natte voeten en kou. De bus zou getaxeerd worden, daar wachtten we op. Eerst ledenvergadering, maar toen die begon waren opa en oma al op de camping aangekomen. Die verwelkomd en in de bus geholpe, buiten zitten ging niet met het slechte weer helaas. Maar wel knus met z'n vieren in de bus. Natuurlijk was er weer van alles meegenomen aan eten en spulletjes. Koffietje en theetje erbij. Romke kwam na een uur uit de vergadering om er ook nog even bij te zitten. Later nadat opa en oma weg waren kwam de zon er gelukkig weer bij. Helaas was de taxateur op een of andere manier er tussen uit geknepen waardoor onze bus en nog een paar bussen waren overgeslagen, vreemd. Goof was daar niet blij mee! Romke heeft nog even muziek gemaakt en ik ben naar de spar gefietst voor wat te eten. Na het eten was er feest in de tent. Martin Bommel trad op met leuke meezingers van alle tijd. Het was erf koud helaas, maar gelukkig wijn in overvloed. Lekker die zelfgebrouwen drankjes! Nadat Martin was uitgespeeld heeft Romke het overgenomen en hebben we er nog een uur aan vast geplakt. De nacht was weer koud, maar zondagochtend was het lekker buiten zitten.
Na het technisch uurtje ging iedereen weer rustig op huis aan. We zijn ergens in het begin van de middag weg gereden en gelukkig weer heelhuids en met een goed rijdende bus thuisgekomen.

1. Roland:
    1 juni 2015
    mooi verhaal alleen weer was niks,ik zoek nu ook weer 1 heb deze al gevonden,nu nog bekijken,motor doet niks vandeze 206d wel 40 jaar oud,groeten
  2. Rachel:
    2 juni 2015
    Dat is wel lastig als de motor het niet doet ;)