Blommenkinders, door storm en regen

26 juli 2015 - Roosendaal, Nederland

Het stond al een paar maanden in de planning, dus dan laat je je niet tegenhouden door een beetje storm en regen.

Zaterdag aan het eind van de ochtend vertrekken we richting Cuijk, het wordt een lange rit, niet omdat de rit per sé zo lang is, maar omdat het stormt. De eerste 100 kilometer voelen we de wind wel, maar lijkt het erg mee te vallen. Zwolle voorbij begint het harder te waaien, onderweg komen we al verschillende ongelukken en daarmee files tegen. Op de bruggen is 60 rijden net te doen. Maar we komen er prima zonder kleerscheuren doorheen en de code rood was voor het oostelijk deel van het land niet echt nodig geweest. Gewoon je handen aan het stuur houden, goed opletten en afstand houden, eigenlijk wat we normaal ook al doen.

In Cuijk bij Jannie, Dick en de logeerhond koffie en thee gedronken en toch rond vier uur weer de weg op gegaan. We besloten onder langs te rijden, want zei de man op de radio: "iedereen wordt afgeraden om de weg op te gaan". De storm trok naar het noorden, dus het zuiden bleek inderdaad best rustig te zijn. Door de dorpjes Veghel, Schijndel enzovoorts gereden en bij Tilburg weer de snelweg op.

Iets na zessen reden we het Blommenkinders terrein op, waar ons zusterbusje Janis al stond. Ons daar gezellig naast gesetteld en een makkelijke maaltijd gemaakt.

De avond werd lang, Romke heeft zeker tot een uur of twee gitaar zitten spelen en er werd lekker mee getrommeld. Een super gezellig avond/nacht gehad met Angelina, Johan, Rob junior en senior, Romke en Francoise. Later nog even vergezeld door de VW T2 buurtjes iets verderop. 'Haar in m'n glas' was het nummer van de avond. Kampvuurtje erbij dankzij Rob senior. Jammer dat de temperatuur niet mee wilde werken, toen ik het te koud kreeg m'n busbedje opgezocht, naast de bus werd nog lekker doorgefeest.

's Ochtends dan toch weer op tijd wakker en heerlijk in het zonnetje wakker geworden.

Helaas was de zon van korte duur, rond een uur of twee was het gedaan, de regen kwam de rest van de dag met bakken uit de hemel. Met een beetje improvisatie en twee poncho's nog wat extra beschutting tegen de regen gecreëerd. Roos en Toni kwamen even bij ons schuilen. Door een inschattingsfout werd Frankie een beetje nat :S.

Niet vergeten om dan ook in de regen bij de muziek te gaan kijken en luisteren. Jammer dat de oordoppen toch weer vaak uit de kast gepakt moesten worden. Maar verder een gezellige, natte en muzikale dag, afgesloten met de Kik en CCR.

De dag werd afgesloten met Bockworst en gehaktballen. Niet al te laat ons nestje opgezocht om weer op te warmen van de nattigheid.

Maandagochtend was het nog steeds nat, dus dat werd nat inpakken, rond kwart over tien vertrokken en zo'n vier uur later weer in Hoogezand.

1. Frankie van groesen:
    28 juli 2015
    Was weer Uniek !!!! zijn geen woorden voor.... elk jaar weer !!! weer of geen weer :)