A blast from the past! Vakantie 2011

22 juli 2011 - Leegkerk, Nederland

Ik citeer Romke:

Vandaag nog officieel gewerkt volgens het boekje. Geen 16:30 wat normaliter voorkomt. Rond 14:00 uur ben ik richting huis afgedwaald.

Donderdag of de dag ervoor de paspoorten van ons katertje Beatle, type hangbuikzwijntje met een lange staart en snorharen, en ons poesje Hippie, anorexia nervosa, even gecheckt.  Al snel viel mijn oog op de datum van een schijnbaar verplichte neusdruppel bestemd voor honden en katten die in een pension opgenomen worden. What the fuck! Te laat, een maand te laat notabene. Volgens de regels van het pension moesten de diertjes een maand voor zij daar terecht konden gedruppeld zijn.

De kleine datum die op de sticker stond was mede bepalend of wij op vakantie konden. Als de beestjes niet op tijd de druppels kregen toegediend, kon het pension de beestjes weigeren. Rachel was in rep en roer, grote paniek in de keet. Zelf was ik op zoek naar een oplossing. Zoals wel vaker had ik al draaiboeken in mijn hersenen opgeslagen op momenten dat er iets fout kon gaan.
Rachel had contact opgenomen met de lokale dierenarts. Vrijdagmiddag na m'n arbeitstijd konden we terecht. Gelukkig had het dierenpension het goedgekeurd. Volgens de regels niet gebruikelijk, dus een mazzeltje, we mogen op vakantie, 3 weekjes.

Onze vakantie begon in Leegkerk, een dorpje met een weiland, op een steenworp van de stad Groningen.

Willekleurig 2011

Een kleinschalig festival om samen een weiland leefbaar en gezellig te maken. Het weer zat niet echt mee. Energie die moest opgewekt worden door de zon. Wat als er geen zon is, wat dan? Regen, alleen maar regen. Ons Willekleurig 2011 was dan ook vroegtijdig beëindigd. Het samenhorigheidsgevoel tussen de andere mensen was niet meer aanwezig. Conclusie van m'n kant is dat de zon de mens opfleurt, regen maakt de mens depressief, ongelukkig en ongeïnteresseerd. Volgens de regels van de statistieken en onderzoeken wordt een mens dan agressiever en oorlogsgerichter, dan wanneer de zon schijnt. Waarom kan de hele wereld dan niet eens een weekje de rollen omdraaien, laten regenen wanneer dat gebied het nodig heeft en de zon laten schijnen wanneer het echt moet. Filosofisch onderwerp vind ik dan, maar wel één om over na te denken.