Almost ready to go

8 augustus 2014 - Hoogezand, Nederland

De Daytripper is er weer bijna klaar voor, een paar weekjes van huis. Gelukkig passen onze buurtjes op de poesjes en ons huis, zodat Hippie en Beatle lekker buiten rond kunnen wandelen IN DE REGEN. Ja helaas zijn de weersvoorspellingen vrij abominabel, dus waar we straks heen gaan staat nog niet helemaal vast, het zal richting het zuiden gaan, maar of de plannen van Normandië doorgaan hangt van de voorspellingen af. Zo gaat het bij ons meestal, zo planden we ooit naar Spanje te gaan en belanden we in Praag, planden we Italië en kwamen nooit verder dan Noord-Frankrijk en wilden we interrailen naar Marokko, maar bleek dat toch te ver en stranden we in Sevilla. En afgelopen jaar, ja toen kwamen we niet verder dan Zeeland. Al was dat qua weer de beste vakantie ooit, 2 druppels regen en constant 25-30 graden en vrijwel constant zon. Het was onze Spanje in Holland vakantie.

De meeste spullen zijn al ingepakt, ik begin daar altijd maar op tijd mee, om gestress te voorkomen. Vorig weekend al de lijst met onderdelen en gereedschap langs gelopen, die beslaat bijna een geheel a4-tje, maarja, better save then sorry. En toch neem je elk jaar te veel troep mee, draag je de hele vakantie bijna dezelfde outfit en vergeet je weer andere dingen die toch wel handig waren geweest.

Gister nog even mijn haar grondig in de henna gezet, daar zullen de campingeigenaren weer blij mee zijn, omdat ik meestal nog minstens een keer of 3 klei uit m'n haar blijf wassen. Vandaag ook nog maar even proberen om Romkes baard een kleurtje te geven, Romke is bang voor het oranje-baard syndroom, dus gaan we het aanmaken met koffie in de hoop dat het minder oranje gaat worden ghehe.

Zo de bus staat er klaar voor, helaas waren de grote banden niet op tijd, dus toch nog een jaartje op kleine bandjes. Wel op de valreep er nog achter gekomen dat de nummerplaatverlichting vol met water zat en niet meer werkte, dus dat nog even snel gerepareerd.

Vannacht droomde ik dat Romke vond dat de deuren er niet meer mooi uitzagen. Hij had een pot rode  verf gepakt en was begonnen met de hele bus over te verven, raar...